Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Druk do pobrania
- karta informacyjna przedsięwzięcia - przedkłada się w 3-ch egzemplarzach, wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych
- raport o oddziaływaniu na środowisko- przedkłada się w 3-ch egzemplarzach, wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych - w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko
- wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar na który przedsięwzięcie będzie oddziaływać,
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar na który przedsięwzięcie będzie oddziaływać,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora,
Opłaty :
- 205,00 zł. – opłata pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej, zgodnie z załącznikiem „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” do ustawy z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz.1000, z późn zm.)
- 17,00 zł - za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Interesanta w godzinach pracy urzędu, tj.: poniedziałek: 8:00 – 16:00, wtorek – czwartek: 7:00-15:00, piątek: 7:00-14:00
Termin i sposób załatwienia sprawy
1. Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Ze względu na obowiązek przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko wymagającego m. in. opinii i uzgodnień z innymi organami – powyżej 6-7 tygodni.
2. Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Jednostka odpowiedzialna:
Inspektor ds. ochrony przyrody
pokój nr 27
tel. (59) 813-23-33
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję tj. Wójta Gminy Dębnica Kaszubska (odwołanie składa się w Sekretariacie, UG w godzinach pracy Urzędu)
Podstawa prawna :
-
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019, poz. 1839).