Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Druk do pobrania
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
- karta informacyjna przedsięwzięcia - w 3-ch egzemplarzach, wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych
- raport o oddziaływaniu na środowisko - w 3-ch egzemplarzach, wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych - w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko
- wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
-
jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20 dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko dla których stwierdzono obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko - wypis z rejestru gruntów przedkłada się wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
-
jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20 dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko dla których nie stwierdzono obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko -wypis z rejestru gruntów przedkłada się w terminie 14 dni od dnia, w którym postanowienie stało się ostateczne
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora.
Opłaty :
- 205,00 zł. – opłata pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej, zgodnie z załącznikiem „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” do ustawy z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (Dz. U. z
2006r. Nr 225, poz.1635, z późn zm.)
- 17,00 zł - za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu – pokój Nr 10 w godzinach pracy urzędu, tj: poniedziałek: 8:00 – 16:00, wtorek – piątek: 7:00-15:00
Termin i sposób załatwienia sprawy
1. Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Ze względu na obowiązek przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko wymagającego m. in. opinii i uzgodnień z innymi organami – powyżej 6-7 tygodni.
2. Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Jednostka odpowiedzialna:
Referent ds. ochrony środowiska
pokój nr 17
tel. (59) 813-23-22
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję tj. Wójta Gminy Dębnica Kaszubska (odwołanie składa się w Sekretariacie, UG w godzinach pracy Urzędu)
Podstawa prawna :
-
Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010, Nr 213, poz. 1397).
Załączniki
