Urząd Gminy Dębnica Kaszubska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dębnica Kaszubska.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek Urzędu Gminy jest trzykondygnacyjny.
Wejście do budynku zostało dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Do budynku można dostać się wprost z poziomu terenu.
Wejście nie jest zabezpieczone żadnymi bramkami wejściowymi (np. wahadłowymi, obrotowymi, elektronicznymi).
Przed wejściem do budynku, po prawej stronie, na wysokości ok 1,5 metra umieszczony jest domofon oraz dzwonek do przywołania pracownika Biura Obsługi Interesanta.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma windy.
Dla osób niepełnosprawnych ruchowo dostępna jest część parteru Urzędu, gdzie przestrzenie komunikacyjne, w tym wejścia do pokoi, są wolne od barier poziomych:
Wszelkie pozostałe sprawy można załatwić na parterze budynku – w sali konferencyjnej po przywołaniu danego pracownika przez pracownika Biura Obsługi Interesanta.
Na parterze budynku znajduję toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Komunikacja pomiędzy parterem, a piętrami odbywa się poprzez wydzieloną klatkę schodową ze schodami.
W obiekcie brak jest dostosowań w postaci pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Brak jest rozkładu pomieszczeń w budynku - informację w tym zakresie można uzyskać tylko w formie głosowej przez pracownik Biura Obsługi Interesanta.
Przy budynku wydzielono i oznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Na terenie obiektu nie ma możliwość skorzystania z tłumacza migowego.
Obsługa osób niesłyszących realizowana jest za pośrednictwem środków wspierających komunikację tj. poczty elektronicznej, fax-u, przesyłania wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem SMS, MMS, komunikatorów internetowych.
Istnieje również możliwość udostępnienia stanowiska komputerowego do komunikacji w pomieszczeniu biurowym pracownika Biura Obsługi Interesanta.