Numeracja porządkowa

 Ustalenie numerów porządkowych/zaświadczenie o numerze porządkowym

  1. PODSTAWA PRAWNA:

- art. 47a oraz art.47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
- art. 3 § 2 pkt 4, art. 53 § 2, art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

  1. SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAWY:

Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego budynku lub zaświadczenie o numerze porządkowym może wystąpić właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub  inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.

Dla ustalenia numerów porządkowych należy przedłożyć:

  1. wniosek o ustalenie numeru porządkowego sporządzony na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów można otrzymać w Biurze Obsługi Klienta,
  2. jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy (budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków) – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.

III. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
  2. dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości w przypadku jeśli wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków
  3. dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.

IV. OPŁATY:

zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).

  1. opłata skarbowa:  17,00 zł. dowód uiszczenia opłaty należy przedłożyć w momencie składania wniosku (cz. II pkt 21 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej),
  2. opłatę skarbową można wnieść: na rachunek bankowy: BS w Ustce 28 9315 0004 6988 3009 0000 0000.

V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

  1. Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy lub placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca do uchwalenia przez Radę Gminy Dębnica Kaszubska ich nazwy.
  2. Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.

VI. TRYB ODWOŁAWCZY:

  1. Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść za pośrednictwem organu, który jej dokonał, w terminie 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę. 
  2. Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.

VII. OSOBA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWY:

Danuta Matyszewska insp. ds. gospodarki przestrzennej, pokój nr 19, (I piętro), tel.: 690 820 341,

VIII. UWAGI

  1. Numery porządkowe ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
  2. Numery porządkowe budynków ustalane są z urzędu lub na wniosek zainteresowanych. O tych ustaleniach zawiadamia się  właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
  3. Osoby wskazane powyżej, zobowiązane są, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeracji porządkowej, do umieszczenia, w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 51 KB
Wytworzył:
Danuta Matyszewska
Udostępnił:
Wałaszewski Maciej
(2021-08-11 11:36:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Wałaszewski Maciej
(2023-02-15 09:36:29)
Wytworzył:
Danuta Matyszewska
(2023-02-15)
Udostępnił:
Mrówczyński Witold
(2012-10-09 17:20:16)
Ostatnio zmodyfikował:
Wałaszewski Maciej
(2023-02-15 13:25:32)